Terapie Indywidualne

Pracę terapeutyczną z dzieckiem rozpoczynamy od utworzenia i wprowadzenia systemu motywacyjnego dla dziecka. Składa się on ze zbioru wzmocnień (nagród) wybranych na podstawie obserwacji upodobań dziecka, oraz określa na jakiej podstawie dziecko otrzymuje wzmocnienie.  Właściwe manipulowanie wzmocnieniami ma na celu nie tylko uatrakcyjnienie dziecku pracy terapeutycznej, czy podniesienie poziomu motywacji, ale przede wszystkim służy utrzymywaniu w czasie i rozwijaniu pożądanych reakcji dziecka, a wygaszaniu zachowań zakłócających.

System motywacyjny jest dynamiczny, często ulega aktualizacji  i zmianom. W pracy z dzieckiem dążymy do stopniowego odraczania nagród a także warunkujemy nagrody społeczne.

Pracę terapeutyczną z dzieckiem opieramy na założeniach Stosowanej Analizy Zachowania (terapia behawioralna). Jest to metoda całościowa, tzn., że umożliwia pracę nad wszystkimi sferami rozwoju dziecka. Posiada precyzyjne techniki pracy z dzieckiem, które są tożsame dla wszystkich specjalistów pracujących tą metodą. Jej skuteczność potwierdzona jest licznymi badaniami naukowymi prowadzonymi w Polsce i za granicą.

Terapia SAZ stale się rozwija i udoskonala standardy pracy z dzieci , a liczne badania i publikacje pozwalają na dalsze podnoszenie kompetencji terapeutów.

Praca terapeutyczna z dzieckiem poddawana jej cyklicznej ewaluacji podczas której podsumowujemy aktualne postępy i trudności dziecka. O osiągnięciach w pracy terapeutycznej z dzieckiem informowani są na bieżąco rodzice dziecka. Wyniki ewaluacji służą krytycznemu podejściu do wybranych wcześniej technik pracy, ewentualnemu doborze alternatywnych, jak również decydują o wyznaczeniu kolejnych kroków w procesie nauczania.

Przedszkole „Mali przyjaciele” zrzesza specjalistów z zakresu pedagogiki, pedagogiki specjalnej, psychologii , logopedii oraz naurologopedii.  Z dziećmi pracują specjaliści, którzy stale podnoszą swoje kompetencje poprzez uczestnictwo w licznych szkoleniach, sympozjach naukowych oraz studiach podyplomowych. Terapeuci na bieżąco poddawani są superwizjii mającej na celu podnoszenie jakości świadczonej terapii.

Każde dziecko posiada terapeutę prowadzącego odpowiedzialnego za terapię dziecka. Nad każdym dzieckiem pochyla się cały zespół terapeutyczny, wykorzystując swoją wiedzę i doświadczenie w celu jak najlepszego wykorzystaniu potencjału każdego dziecka.

Proces terapeutyczny zaplanowany jest  i realizowany w oparciu  o Indywidualny Program Edukacyjno- Terapeutyczny (IPET). Program ten zawiera informacje na temat zadań, oraz celów terapeutycznych na określony okres czasu. Dokument ten tworzony jest przez zespół specjalistów pracujący z dzieckiem i aktualizowany na podstawie przeprowadzanej ewaluacji.

Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z serwisu. Zgadzając się, zgadzasz się na użycie plików cookie zgodnie z naszą polityką prywatności.