Jak minął marzec w starszej grupie Małych Przyjaciół?

thumb-img

Nasze starszaki szukały w marcu odpowiedzi na następujące pytania:

  • Dlaczego w marcu jest jak w garncu?
  • Czy łatwo być matematykiem?
  • Gdzie ubiera się Pani Wiosna?
  • O czym marzą zwierzęta?
  • Z czego to jest zrobione?

Nasze starszaki rozpoczęły marcowe zajęcia od próby wyjaśnienia przysłowia “W marcu jak w garncu”. Kiedy wspólnie z dziećmi stworzyliśmy symbole marcowej pogody wykorzystaliśmy je do zabaw matematycznych, kodowania, a także ćwiczeń pamięci (np. gry memo). Dzieci zastanawiały się jak można prezentować prognozę pogody i wcieliły się w rolę pogodynek 🙂 Nie zabrakło również zabaw sensorycznych i eksperymentów z pogodą takich jak np.  tęcza z cukierków czy deszcz w słoiku.

Drugi tydzień marca to wielkie święto matematyki! Doskonaliliśmy umiejętność przeliczania, porównywania liczebności zbiorów, a także dodawania podczas prostej, ale dającej niezwykle dużo satysfakcji zabawy z dominem. Mali Przyjaciele ćwiczyli również umiejętność nazywania i rozpoznawania figur geometrycznych. Wiele emocji dostarczyły zajęcia dotyczące ważenia podczas których nasze starsze przedszkolaki same skonstruowały wagę! Tydzień z matematyką minął zdecydowanie za szybko, więc w planach na kolejny miesiąc mamy jeszcze zgłębienie tajników mierzenia oraz porównywania objętości.

Połowa miesiąca to czas na rozmowy o zmianach w przyrodzie i oznakach wiosny. Mali Przyjaciele wcielili się w role tropicieli i znaleźli w naszym przedszkolnym ogródku pierwsze wiosenne kwiaty, pączki na drzewach, usłyszały ćwierkające ptaszki, a na policzkach poczuły pierwsze cieplejsze promyki słońca. Dzieci nazywały i rozpoznawały wiosenne kwiaty, a także szukały odpowiedzi na pytania: “Jak zbudowany jest tulipan?”, “Czego potrzebuje kwiat by rosnąć?”. Nie zabrakło oczywiście zabaw matematycznych, zagadek, zabaw ruchowych oraz rozwijania kreatywności oraz sprawności rąk podczas wykonywania prac plastycznych.

Kolejny tydzień marca poświęciliśmy na rozmowy o zwierzętach. Dzieci, po wysłuchaniu opowiadania, zastanawiały się jakie marzenia mogą mieć nasi mali przyjaciele. Rozwijaliśmy mowę podczas opowiadania o zwierzętach, które dzieci posiadają w domu lub o tych o których marzą. Zastanawialiśmy się kto należy do rodziny zwierząt domowych, wiejskich, a kto mieszka na łące. Rozwiązywaliśmy zagadki, doskonaliliśmy umiejętność wycinania podczas tworzenia pracy plastycznej, a także umiejętność rozwiązywania zadań z treścią i układania prostych działań matematycznych.

Ostatnie marcowe zajęcia poświęciliśmy na poszukiwanie odpowiedzi na pytanie “Z czego to jest zrobione?”. Zastanawialiśmy się co mają wspólnego zwierzęta z niektórymi produktami i wyrobami, które posiadamy w domu. Śledziliśmy proces powstawania chleba oraz sera, a także podjęliśmy próbę lepienia z gliny (niestety musimy to powtórzyć gdyż glina okazała się słabej jakości). Wykorzystaliśmy też mleko do wykonania dwóch eksperymentów – malowanie mlekiem i malowanie na mleku. 

 

 

Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z serwisu. Zgadzając się, zgadzasz się na użycie plików cookie zgodnie z naszą polityką prywatności.