26.03.2020

thumb-img

Drodzy Rodzice,

witamy bardzo serdecznie i przesyłamy kolejne materiały do wykorzystania podczas nauki i zabawy w domu. Tak jak już informowałyśmy zostały one wzbogacone o materiał video, który umożliwi dzieciom spotkanie z Paniami z przedszkola 🙂

Krótka instrukcja dotycząca organizacji pracy:

  • przygotowany materiał jest do wykorzystania do końca tygodnia,
  • kolejność wykonywanych zadań i zabaw jest dowolna,
  • prosimy o dostosowanie ilości zadań, zabaw realizowanych w ciągu dnia do indywidualnych możliwości dziecka,
  • przesłane linki należy skopiować do przeglądarki internetowej i wówczas odtworzyć filmik,
  • prosimy, aby w trakcie oglądania materiału video zapewnić dziecku odpowiednie warunki do pracy, m.in. zadbać o to by nic nie w tym czasie nie rozpraszało dziecka (np. telewizor, radio); filmiki można również zatrzymywać tak, aby dziecko mogło zapoznać się z przedstawionym w nich materiałem w dogodnym dla niego tempie.

Będzie nam niezwykle miło jeśli otrzymamy zwrotne informacje od dzieci, oczywiście przy pomocy i wsparciu rodziców 🙂 Są one dla nas niezwykle ważne, gdyż chciałybyśmy wykorzystywać je realizując kolejne nagrania dla dzieci.

PROPOZYCJE ZADAŃ DO WYKONANIA Z WYKORZYSTANIEM MATERIAŁU VIDEO

1. Słuchanie opowiadania “Witaj, wiosno!”

Prosimy o zapoznanie dzieci z filmem nr 1

 

Zadanie do wykonania:

Wysłuchanie opowiadania. Zachęcamy także w miarę Państwa możliwości do nagrania krótkiego filmiku z odpowiedziami dziecka na postawione w filmie pytania do tekstu (lub z odpowiedziami na inne zadane przez Państwa pytania).

2. Poznajemy oznaki wiosny

Prosimy o zapoznanie dzieci z filmami nr 2 i nr 3

 

Zadanie do wykonania:

Zapraszamy dzieci  do wykonania  pracy plastycznej przedstawiającej oznaki wiosny, np. farbami lub przy użyciu innych dostępnych w domu materiałów.

Zachęcamy do utrwalenia np. na zdjęciach  znalezionych na spacerze oznak wiosny.

3. Taniec na powitanie wiosny

Prosimy o zapoznanie dzieci z filmem nr 4 i 5


 

Zadanie do wykonania:

Zapraszamy do wspólnego tańca i dobrej wspólnej zabawy.

Zachęcamy do utrwalania tańca na filmie.

4. Zabawa z matematyką

Prosimy o zapoznanie dzieci z filmem nr 6

 

Zadanie do wykonania:

Zapraszamy dzieci do wykonania zadania przedstawionego przez Panią Kingę.
Zachęcamy do utrwalenia zabawy dzieci na zdjęciach lub krótkim filmie.

 

DODATKOWE  POMYSŁY  NA  NAUKĘ  I  ZABAWĘ

5. Szukanie różnic

W załączniku nr 1 przesyłamy wiosenny obrazek z kwiatkami i pszczółkami. Zadaniem dzieci jest znalezienie 10 różnic. Obrazek można wydrukować i zaznaczyć różnice kolorową kredką lub mazakiem. Nie jest to wcale takie proste zadanie, ale wiemy, że nasze przedszkolaki to małe, bystre oczka 🙂

 

6.Wiosenne ćwiczenia grafomotoryczne

Zachęcamy nasze przedszkolaki do ćwiczenia sprawności ich rączek z wykorzystaniem przesyłanych kart pracy:

  • rysowanie drogi po śladzie (załącznik nr 2)
  • rysowanie drogi po śladzie i kolorowanie (załącznik nr 3)
  • znajdź drogę do kwiatków (załącznik nr 4)
  • uzupełnianie prawych skrzydełek motylka symbolami umieszczonymi na lewych skrzydełkach (załącznik nr 5)

 

7. Rysowane wierszyki

Proponujemy naukę rysowanie biedronki z jednoczesną nauką wierszyka.

 

8. Co to jest dyfuzja?

Centrum Edukacji Smart Lab spotykało się z dotychczas z Państwa dziećmi w przedszkolu prowadząc zajęcia w ramach Akademii Bystrzaków. Każde spotkanie było dla nich wspaniałą przygodą. Aktualna sytuacja wymusiła na nas wszystkich pozostanie w domach. W związku tym, Centrum Edukacji SmartLab przerzuca się na “zdalne nauczanie” i przygotowało dla Państwa cykl materiałów do samodzielnego eksperymentowania przez przedszkolaki z opiekunami w domach. Każdy taki zestaw składa się z jednego możliwie prostego, krótkiego i niewymagającego specjalistycznego sprzętu doświadczenia, dostosowanego do wieku dzieci i przeprowadzenia  w warunkach domowych.

Opis pierwszego doświadczenia znajduje się w załączniku nr 6.

 

9.Zabawa z rodzicami

  • Domowe kręgle – niech kulą będzie piłka, a kręglami butelki z wodą lub plastikowe kubeczki,
  • Kto pierwszy na mecie – w odpowiedniej odległości układamy dwa sznurki, jeden z nich to start, drugi meta. Potrzebna będzie również kostka do gry. Zabawa polega na wykonaniu tylu skoków, ile wskaże liczba oczek. Kto pierwszy na mecie, ten wygrywa!
  • Budowle z kartonów – jeśli mają Państwo w domu zalegające kartony, przydadzą się jeszcze kolorowe kartki, mazaki, szeroka taśma. Zbudujcie Państwo z dziećmi kartonowe miasto, bazę, zamek, statek piracki, a może kosmiczną rakietę? Wyobraźnia nie zna granic, niezależnie od ilości kartonów.

 

Życzymy wszystkim naszym przedszkolakom udanej nauki poprzez zabawę !

Gorąco pozdrawiamy,

Dyrekcja i Grono Pedagogiczne NIPP „Mali Przyjaciele”

Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z serwisu. Zgadzając się, zgadzasz się na użycie plików cookie zgodnie z naszą polityką prywatności.