witamy bardzo serdecznie i przesyłamy kolejne materiały do wykorzystania podczas nauki i zabawy w domu. Tak jak już informowałyśmy zostały one wzbogacone o materiał video, który umożliwi dzieciom spotkanie z Paniami z przedszkola 🙂
Krótka instrukcja dotycząca organizacji pracy:
przygotowany materiał jest do wykorzystania do końca tygodnia,
kolejność wykonywanych zadań i zabaw jest dowolna,
prosimy o dostosowanie ilości zadań, zabaw realizowanych w ciągu dnia do indywidualnych możliwości dziecka,
przesłane linki należy skopiować do przeglądarki internetowej i wówczas odtworzyć filmik,
prosimy, aby w trakcie oglądania materiału video zapewnić dziecku odpowiednie warunki do pracy, m.in. zadbać o to by nic nie w tym czasie nie rozpraszało dziecka (np. telewizor, radio); filmiki można również zatrzymywać tak, aby dziecko mogło zapoznać się z przedstawionym w nich materiałem w dogodnym dla niego tempie.
Będzie nam niezwykle miło jeśli otrzymamy zwrotne informacje od dzieci, oczywiście przy pomocy i wsparciu rodziców 🙂 Są one dla nas niezwykle ważne, gdyż chciałybyśmy wykorzystywać je realizując kolejne nagrania dla dzieci.
PROPOZYCJE ZADAŃ DO WYKONANIA Z WYKORZYSTANIEM MATERIAŁU VIDEO
1. Słuchanie opowiadania “Witaj, wiosno!”
Prosimy o zapoznanie dzieci z filmem nr 1
Zadanie do wykonania:
Wysłuchanie opowiadania. Zachęcamy także w miarę Państwa możliwości do nagrania krótkiego filmiku z odpowiedziami dziecka na postawione w filmie pytania do tekstu (lub z odpowiedziami na inne zadane przez Państwa pytania).
2. Poznajemy oznaki wiosny
Prosimy o zapoznanie dzieci z filmami nr 2 i nr 3
Zadanie do wykonania:
Zapraszamy dzieci do wykonania pracy plastycznej przedstawiającej oznaki wiosny, np. farbami lub przy użyciu innych dostępnych w domu materiałów.
Zachęcamy do utrwalenia np. na zdjęciach znalezionych na spacerze oznak wiosny.
3. Taniec na powitanie wiosny
Prosimy o zapoznanie dzieci z filmem nr 4 i 5
Zadanie do wykonania:
Zapraszamy do wspólnego tańca i dobrej wspólnej zabawy.
Zachęcamy do utrwalania tańca na filmie.
4. Zabawa z matematyką
Prosimy o zapoznanie dzieci z filmem nr 6
Zadanie do wykonania:
Zapraszamy dzieci do wykonania zadania przedstawionego przez Panią Kingę.
Zachęcamy do utrwalenia zabawy dzieci na zdjęciach lub krótkim filmie.
DODATKOWE POMYSŁY NA NAUKĘ I ZABAWĘ
5. Szukanie różnic
W załączniku nr 1 przesyłamy wiosenny obrazek z kwiatkami i pszczółkami. Zadaniem dzieci jest znalezienie 10 różnic. Obrazek można wydrukować i zaznaczyć różnice kolorową kredką lub mazakiem. Nie jest to wcale takie proste zadanie, ale wiemy, że nasze przedszkolaki to małe, bystre oczka 🙂
6.Wiosenne ćwiczenia grafomotoryczne
Zachęcamy nasze przedszkolaki do ćwiczenia sprawności ich rączek z wykorzystaniem przesyłanych kart pracy:
rysowanie drogi po śladzie (załącznik nr 2)
rysowanie drogi po śladzie i kolorowanie (załącznik nr 3)
znajdź drogę do kwiatków (załącznik nr 4)
uzupełnianie prawych skrzydełek motylka symbolami umieszczonymi na lewych skrzydełkach (załącznik nr 5)
7. Rysowane wierszyki
Proponujemy naukę rysowanie biedronki z jednoczesną nauką wierszyka.
8. Co to jest dyfuzja?
Centrum Edukacji Smart Lab spotykało się z dotychczas z Państwa dziećmi w przedszkolu prowadząc zajęcia w ramach Akademii Bystrzaków. Każde spotkanie było dla nich wspaniałą przygodą. Aktualna sytuacja wymusiła na nas wszystkich pozostanie w domach. W związku tym, Centrum Edukacji SmartLab przerzuca się na “zdalne nauczanie” i przygotowało dla Państwa cykl materiałów do samodzielnego eksperymentowania przez przedszkolaki z opiekunami w domach. Każdy taki zestaw składa się z jednego możliwie prostego, krótkiego i niewymagającego specjalistycznego sprzętu doświadczenia, dostosowanego do wieku dzieci i przeprowadzenia w warunkach domowych.
Opis pierwszego doświadczenia znajduje się w załączniku nr 6.
9.Zabawa z rodzicami
Domowe kręgle – niech kulą będzie piłka, a kręglami butelki z wodą lub plastikowe kubeczki,
Kto pierwszy na mecie – w odpowiedniej odległości układamy dwa sznurki, jeden z nich to start, drugi meta. Potrzebna będzie również kostka do gry. Zabawa polega na wykonaniu tylu skoków, ile wskaże liczba oczek. Kto pierwszy na mecie, ten wygrywa!
Budowle z kartonów – jeśli mają Państwo w domu zalegające kartony, przydadzą się jeszcze kolorowe kartki, mazaki, szeroka taśma. Zbudujcie Państwo z dziećmi kartonowe miasto, bazę, zamek, statek piracki, a może kosmiczną rakietę? Wyobraźnia nie zna granic, niezależnie od ilości kartonów.
Życzymy wszystkim naszym przedszkolakom udanej nauki poprzez zabawę !
Gorąco pozdrawiamy,
Dyrekcja i Grono Pedagogiczne NIPP „Mali Przyjaciele”
TAGS:
Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z serwisu. Zgadzając się, zgadzasz się na użycie plików cookie zgodnie z naszą polityką prywatności.