W tym tygodniu nasze maluszki poznały kota Edzia oraz psa Pimpusia. Pluszowi czworonożni przyjaciele wprowadzili dzieciaki w tematykę zwierząt domowych. Dowiedzieliśmy się jakie części ciała mają pies i kot, nauczyliśmy się dostrzegać podobieństwa i różnice między nimi. Przedszkolaki karmiły zwierzaki, była to doskonała okazja do ćwiczenia przeliczania w zakresie 5, porównywania liczebności oraz doskonalenia swojej pamięci. Dzieciaki świetnie radziły sobie z układaniem rytmów obrazkowych oraz przedstawianiem ich w formie dźwiękowej. Ćwiczyliśmy swoją pamięć oraz koordynację wzrokowo-ruchową podczas spaceru z pieskiem. Maluszki układały zwierzęce puzzle, poznawały historie Pimpusia a także wykonywały ćwiczenia logopedyczne z udziałem naszych czworonożnych przyjaciół. Nasze najmłodsze przedszkolaki stworzyły przepiękne prace plastyczne: “Czarne koty” oraz “Dalmatyńczyki”.
Starszaki rozwiązywały zagadki dotyczące zwierząt domowych, a także rozwijały mowę wypowiadając się na ich temat, doskonaliły umiejętność wypowiadania się zdaniami. Ćwiczyły też analizę i syntezę sylabową dzieląc na sylaby nazwy zwierząt. Klasyfikowaliśmy zwierzęta na 3 grupy: ptaki, ssaki, ryby i zastanawialiśmy się czym każda z grup się charakteryzuje, a także zastanawialiśmy się gdzie każde z tych zwierząt mieszka i śpi. Otrzymaliśmy list od psa Azorka, który niestety nie był szczęśliwy, gdyż jego właścicielka o niego nie dbała. Dzieci zastanawiały się jak należy traktować zwierzęta, określały emocje (wesoły/smutny pies) na podstawie zdjęć, a także szukały odpowiedzi na pytanie co to jest schronisko. Nasze starsze przedszkolaki rozwijały również umiejętność kodowania – szukały drogi psa do budy utrwalając poruszanie się w określonych kierunkach, a także układały z małym, kolorowych kwadracików psa, zgodnie z instrukcją nauczyciela. Dzieci wykonały również pracę origami – głowę psa, któremu nadały później imię. Nie zabrakła zabaw ruchowych i muzycznych, w których dzieci naśladowały zwierzęta.