Pierwszy tydzień listopada poświęciliśmy na rozmowy o deszczu. Choć większość osób czuje przygnębienie widząc deszcz za oknem to naszym przedszkolakom deszczowe zajęcia sprawiły wiele radości.
Rozwiązywaliśmy zagadki, rozmawialiśmy o porach roku, różnych zjawiskach atmosferycznych, a także historii małej kropelki wody co pozwoliło nam rozwijać myślenie przyczynowo-skutkowe.
Stworzyliśmy deszczową chmurę w sali przedszkolnej, starszaki poznały trzy stany skupienia wody i prowadziliśmy zabawy badawcze z wykorzystaniem wody.
Mali Przyjaciele rozwijali umiejętności matematyczne – przeliczali kropelki wody i parasole, porównywali je pod względem wielkości i koloru, a także układali rytmy. Starszaki zapoznały się również z figurą geometryczną – trójkątem.
Dzieci rozwijały sprawność manualną podczas nawlekania kropelek deszczu, uzupełniania kropelek deszczu wodą oraz wykonywania prac plastycznych – kolorowych parasoli i puszystych chmurek.
Nie zabrakło zabaw ruchowych i muzycznych, podczas których przedszkolaki maszerowały z parasolem, skakały jak kropelki wody i chowały się przed burzą. Było też wiele tańców i skoków, a co za tym idzie wiele radości.