04.12.2020r. – Tu rosły paprocie

thumb-img

W tym tygodniu wraz maluszkami przenieśliśmy się w czasy prehistoryczne, kiedy na ziemi mieszkały dinozaury. Mali przyjaciele zapoznali się z nazwami najpopularniejszych okazów tego gatunku. Porównywaliśmy wygląd dinozaurów ze zwierzętami, które przedszkolaki mogą spotkać współcześnie. Czy wiecie, że diplodok jest podobny do żyrafy? Nasi mali archeologowie chętnie wzięli udział w wykopaliska. Udało im się wydobyć cały szkielet dinozaura! To był wspaniały okaz. Temat dinozaurów był doskonałą okazją do ćwiczenia motoryki małej przy wydobywaniu małego dinozaura z  jaja.

Mali przyjaciele nigdy się nie nudzą. Wizyta w prehistorycznych czasach zainspirowała nas do rozmowy na temat powstania węgla. Maluszki miały okazję zapoznać się z tym surowcem, zobaczyć jego barwę i twardość. Co więcej, urządziliśmy sobie przedszkolną kopalnie. Ćwiczyliśmy nasze ręce wydobywając węgiel z zamarzniętego piasku oraz przeciągając wagoniki pełne węgla. Dzieciaki twórczo wykorzystały węgiel rysunkowy, a także wykonały wyklejane bibułą wagoniki z węglem.

Również u starszaków był to pasjonujący tydzień! Rozpoczęliśmy go od wysłuchania opowiadania “O czym szeptał iskierki”, aby następnie wspólnie się zastanowić jak wyglądał świat, gdy ludzi jeszcze nie było na ziemi. Nasze przedszkolaki dowiedziały się skąd mamy węgiel i co można z niego otrzymać. Dzieci wzięły udział w zabawach badawczych z węglem – obserwowały go pod lupą, dotykały, wąchały, sprawdzały co się z nim stanie po wrzuceniu do wody oraz czy łatwo jest go podzielić na mniejsze kawałki. Nie zabrakło też rysowania węglem.

Starszaki zapoznały się też z zawodem górnika – poznały jego atrybuty i miejsce pracy, czyli kopalnię. Dzieci, podczas zabawy w górnika, rozwijały umiejętność liczenia oraz ćwiczyły sprawność manualną przewożąc węgiel wagonikiem.

Starszaki zapoznały się ze światem dinozaurów, po którym oprowadził ich dinozaur Dino. Podczas oglądania prezentacji multimedialnej poznały nazwy charakterystycznych dinozaurów oraz ich podział na roślino- i mięsożerne. Dzieci omawiały wygląd dinozaurów i porównywały je między sobą. Dinozaur Dino przygotował też dla dzieci zadania, w których dzieci liczyły, klasyfikowały i układały dinozaury w określony sposób. Mali Przyjaciele odszukali też szkielet dinozaura ukryty pod piaskiem, a następnie samodzielnie układali duże szkielety z wykorzystaniem rolek po papierze.

Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z serwisu. Zgadzając się, zgadzasz się na użycie plików cookie zgodnie z naszą polityką prywatności.