Ramowy rozkład dnia, czyli rutyna i powtarzalność określonych czynności pozytywnie wpływają na rozwój dziecka, a przede wszystkim dają mu poczucie bezpieczeństwa. Nie inaczej jest u Małych Przyjaciół.
Niezwykle ważne jest dla nas rozpoczęcie dnia od powitania, czyli zwrócenia uwagi na każdego przedszkolaka z osobna. To czas na nawiązanie kontaktu z dzieckiem, zaobserwowanie induwydualnych zachowań i nastroju.
Rytm dnia wyznaczają w przedszkolu między innymi posiłki, czyli śniadanie, II śniadanie, obiad – II danie i zupa oraz podwieczorek. Dzieci wdrażane są do bezpiecznego i kulturalnego spożywania posiłków, zachowania prawidłowej postawy przy stole, posługiwania się sztućcami, nakrywania do stołu, a także są zachęcane do próbowania nowych smaków i potraw.
Śniadanie poprzedzają ćwiczenia poranne – dzieci gimnastykują się, wykonują proste ćwiczenia, takie jak np. rozciąganie, skłony, wymachy.
Codziennie prowadzone są zajęcia dydaktyczno-wychowawcze z kolejnych, tygodniowych bloków tematycznych, gdzie dzieci zapoznają się z tematami wynikającymi z programu przedszkolnego. Mali Przyjaciele uczestniczą w zabawach, które umożliwiają dzieciom poznawania świata i rozwijanie danego zagadnienia przez działanie, doświadczanie, odkrywanie, przeżywanie i dyskutowanie.
Zajęcia prowadzone są zgodnie z Podstawą Programową zatwierdzoną przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Przedszkole posiada bogatą ofertę zajęć dodatkowych, które odbywają się w godzinach przedpołudniowych zgodnie z ustalonym i udostępnionym rodzicom harmonogramem.
Każdego dnia, jeśli tylko pozwala na to pogoda, dzieci spędzają czas w ogrodzie przedszkolnym, gdzie biorą udział w różnorodnych zabawach ruchowych, grach zespołowych, zabawach swobodnych pod okiem nauczyciela, a także prowadzą obserwacje przyrodnicze.
Po obiedzie następuje czas relaksu. Jest to czas na wyciszenie układu nerwowego, czyli odpoczynek od hałasu i bodźców dotykowych, wzrokowych, słuchowych, których w przedszkolu jest bardzo dużo. To czas na “leżakowanie”, czyli drzemkę w przypadku dzieci młodszych, a odpoczynek, relaksację w przypadku dzieci starszych, a więc słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek czytanych przed nauczyciela lub seans relaksacyjny w Sali Doświadczania Świata.
Podczas pobytu w przedszkolu dzieci codziennie uczestniczą w zabawie swobodnej, której głównym celem jest rozwijanie umiejętności organizacji oraz kompetencji społecznych. To czas na zabawę z kącikach zainteresowań, zabawy konstrykcyjne, gry i zabawy stolikowe, a także pracę indywidualną przy stoliku.